Blogi

Markkinoinnin kesätrendit 2020

Markkinoinnin kesätrendit 2020

Mitä tapahtuu markkinoinnin maailmassa tänä kesänä? Korona tulee vaikuttamaan vahvasti vielä pitkään, ja myös markkinointi kokee osaltaan näitä vaikutuksia. Erilaiset kikkailut ja nippelinappelit markkinointikentällä alkaa olla nähty, ja nyt parhaiten menestyy...

Retkellä sisällöntuotantoon: Videokuvaus

Retkellä sisällöntuotantoon: Videokuvaus

Videon merkitystä 2020-luvun markkinoinnissa, brändäämisessä tai vaikkapa itsensä esiintuomisessa ei voi vähätellä. Video on jatkuvasti yleistyvä viestinnän muoto, ja esimerkiksi jo tällä hetkellä näen omassa Facebook fiidissä enemmän videoita verrattuna mihinkään...

LinkedIn osana myyntitunnelia

LinkedIn osana myyntitunnelia

Tässä blogissa käsittelen LinkedIniä osana myyntiä ja markkinointia. LI muodostaa meillä yli 50% kaikesta myynnistä ja siihen on muutama simppeli syy: Sisältö resonoi kohderyhmään.Sisällöntuotto on jatkuvaa.Sisältö eroaa valtavirrasta. Vuosi sitten lähdimme...

Verkkokaupan markkinointikanavat

Verkkokaupan markkinointikanavat

Verkkokaupan markkinointikanavat erovat perinteisestä kivijalkaliikkeen markkinoinnista useista syistä kuten verkkokaupan mahdollisuuksista. Jotta voimme ymmärtää miten verkkokaupan markkinointi eroaa kivijalkaliikkeen markkinoinnista, tulee meidän käsittää mitä eroa...

Hakukoneoptimointi käytännössä, mitä se on?

Hakukoneoptimointi käytännössä, mitä se on?

Hakukoneoptimointi eli SEO (search engine optimization) on verkkosivuston sisäistä ja ulkoista kehittämistä niin, että sivuston sisältö saadaan resonoimaan mahdollisimman hyvin eri hakukoneissa, kuten Googlessa ja Bingissä. Lopullisena päämääränä on kasvattaa sivuston...

Markon kuulumisia toukokuulta

Markon kuulumisia toukokuulta

Morjesta kaikki äidin pikku pullukat! Kesä on jo hyvässä vauhdissa ja ajattelin hiukan päivittää Pitkospuun kuulumisia, tai ainakin sitä miltä se tuntuu minun kohdallani. Pitkospuun brändi Joensuulaisena Mainostoimistona saavuttaa kohta yhden vuoden iän, mehän...

Vuosi paketissa

Vuosi paketissa

Ajattelin tavata vuoden 2018 päättyneeksi blogikirjoituksen muotoon, mikä meni pieleen ja missä onnistuttiin. Aloitimme tekemään Pitkospuu Productionia vasta heinä-elokuussa ja toiminta on ollut pääasiassa suunnitelmien tasolla. Joitain yksittäisiä projekteja, kuten...

Millainen on hyvä markkinointisuunnitelma?

Millainen on hyvä markkinointisuunnitelma?

Millainen on hyvä markkinointisuunnitelma? Markkinointisuunnitelman tekemiseen ei ole yhtä ja oikeaa mallia, sillä jokainen yritys on omanlaisensa. Hyvän markkinointisuunnitelman laadinta alkaa perehtymällä yrityksen (oli se sitten oma tai asiakkaan) liiketoimintaan,...