Sisällysluettelo
CRM-järjestelmät eli asiakkuudenhallintajärjestelmät auttavat yrityksiä asiakashallinnan, myynnin ja liiketoiminnan kehityksen osa-alueilla. Hyvä CRM-järjestelmä on skaalautuva, helppokäyttöinen, dataa keräävä sovellus, jonka avulla päästään seuraamaan ja kehittämään myynnin toimintoja sekä asiakkuuksia.
CRM-järjestelmiä on saatavilla useita kymmeniä. Tässä artikkelissa esittelemme neljä suosituinta asiakkuudenhallintajärjestelmää.
HubSpot CRM
HubSpot CRM on täysin ilmainen asiakkuudenhallintajärjestelmä, joka sisältyy HubSpotiin. HubSpot CRM yhdistää yksinkertaisen toiminnallisuuden sekä monipuoliset työkalut myynnin raportointiin, asiakashallintaan ja toiminnan kehittämiseen. Integroitavilla lisäosilla CRM-järjestelmän saa keskustelemaan myynnin, markkinoinnin sekä asiakaspalvelun kanssa samaan alustaan. HubSpot CRM mahdollistaa laajan yhteistietojen hallinnan, asiakaskortit, diilit myyntiputken eri vaiheissa, yksilölliset taskit eli tehtävät, raportoinnin sekä muita yleisempiä CRM-toimintoja.
Zoho
Zoho on erinomaisesti kustomoitava CRM-järjestelmä, joka tarjoaa käyttäjälleen helppokäyttöisyyttä. Yksi Zohon vahvuuksista onkin helppo ja nopea käyttöönotto myös sellaisille henkilöille, joille CRM-järjestelmät eivät aiemmin ole tuttuja. Zohon vahvuuksia ovat myynninhallinta, markkinoinnin automaatio sekä toimintojen mittaus.
Zoho on saatavilla neljällä eri laajuisella tilausvaihtoehdolla:
- Standard 12€/kuukausi/käyttäjä
- Professional 20€/kuukausi/käyttäjä
- Enterprise 35€/kuukausi/käyttäjä
- Ultimate Edition 100€/kuukausi/käyttäjä
Taimer
Taimer on luotu korvaamaan useita liiketoiminnan alustoja yhdellä ratkaisulla. Palvelukartasta löytyy mm. ilmainen CRM-järjestelmä yksinyrittäjille sekä startupeille, myynnin CRM-järjestelmä ja projektinhallintaympäristö. Järjestelmä sisältää työajanseurannan, asiakkuudenhallintajärjestelmän, laskutuksen sekä paljon muuta.
Taimer on niin ikään saatavilla neljässä eri kokoluokassa:
- Free CRM ilmainen
- Sales CRM 13€/kuukausi/käyttäjä
- Project Management 16€/kuukausi/käyttäjä
- ERP 26€/kuukausi/käyttäjä
Insightly
Insightly eroaa muista CRM-järjestelmistä asiakaspersoonien yhdistelyllä. Insightlyn avulla voi yhdistää kontaktit ja kommunikoinnit keskenään ja päättää kuka tuntee kenet. Näin ollen organisaatiosta rakennetaan läpinäkyvä ja selkeä kuva, ja luodaan uudenlaisia verkostoja kontaktien kesken. Muita maininnan arvoisia ominaisuuksia ovat mm. tehtävänseuranta sekä liiketoiminnan analysointi työkalut.
Hinnoittelu jakautuu kolmeen eri portaaseen:
- Plus 29$/kuukausi/käyttäjä
- Professional 49$/kuukausi/käyttäjä
- Enterprise 99$/kuukausi/ käyttäjä
Asiakkuudenhallintajärjestelmiä jokaiseen tarpeeseen
Asiakkuudenhallinta on erittäin tärkeää kaikille yrityksille, mutta sen merkitys korostuu erityisesti kasvavissa yrityksissä. Hyvä, monipuolinen ja skaalautuva CRM-järjestelmä auttaa rakentamaan ja ylläpitämään asiakassuhteita ilman, että asiakas jää koskaan pimentoon. CRM-järjestelmä tarjoaa myös hyvän työkalun lisämyynnin tekemiselle.
Ennen kuin teet päätöksen siitä, mikä CRM-järjestelmä on sinulle oikea, ota huomioon eri alustojen eroavaisuudet. Mieti asiaa myös tulevaisuuden kannalta. Onko kyseinen järjestelmä toimiva liiketoiminnan kasvaessa esimerkiksi kymmenkertaiseksi? Kuinka paljon aikaa organisaatiolta menee uuden CRM-järjestelmän omaksuntaan? Tämä on myös erittäin relevantti kysymys yrityksissä, joissa käyttäjiä on useampia. Pohjatyöt kannattaa tehdä huolella ja aloittaa selvitystyö henkilökunnan kokemuksista erilaisista CRM-järjestelmistä.
Toivottavasti artikkeli oli hyödyllinen. Tutkimme ja tutustumme jatkuvasti uusiin CRM-järjestelmiin, kuten myös markkinoinnin automaatiota tarjoaviin järjestelmiin. Pitkospuu Productions on itäsuomalainen HubSpot partneri ja työskentelemme kasvuhalukkaiden yritysten kanssa ja pyrimme osaltamme mahdollistamaan heidän menestyksen.