Edelläkävijän paikat ovat edelleen jaossa!

Tuloksellisesta markkinoinnista mahdollista, muutamme käsitystä markkinoinnista ja sen mittaamisesta. Kehitämme osaamista läpinäkyväksi ja suunnitelmalliseksi.

Digimarkkinoinnin tärkeys

Teollisuuden aloilla erityisosaaminen ja ammattimaisuus ovat itsestäänselvyyksiä ja liiketoiminnan elinehto. Onkin tärkeää, että käytämme digitaalisen markkinoinnin työkaluja todentamaan tätä osaamista ja tuomaan se potentiaalisen asiakkaan eteen juuri siinä kanavassa, jossa he ovat ja juuri silloin kun he ovat.

Teollisuuden päättäjänä sinulla on mahdollisuus määrittää koko yrityksen suhtautuminen digitaaliseen markkinointiin. Teollisuuden alan suuri potentiaali digitaalisen markkinoinnin kehittämiseen johtuu alan yleisestä digitaalisen markkinoinnin tasosta. Edelläkävijän paikat ovat edelleen jaossa.

Digimarkkinointi varmistaa näkyvyytesi

Digitaalisen markkinoinnin avulla autamme teollisuuden yrityksiä tavoittamaan potentiaaliset asiakkaat ja luomme mitattavaa kasvua liiketoiminnallesi. Digitaalinen markkinointi eroaa perinteisestä markkinoinnista aktiivisen, kaksisuuntaisen kommunikaation avulla.

Digitaalisen markkinoinnin palvelumme sisältää:

  • Digitaalisen mainonnan suunnittelu ja koulutukset.
  • Sosiaalisen median sisällöntuotanto.
  • Hakukonemarkkinointi (SEO & SEM).
  • Sosiaalisen median mainonta. (Esim. LinkedIn, Facebook, YouTube).
  • Uutiskirjekampanjat.
  • Tuloksien ja analytiikan raportointi ja kehitystoimenpiteet.

Toimintoja, joilla on merkitystä viivan alla

Saat lopputuloksia, etkä välivaiheita.
Kumpaakaan meistä eivät kiinnosta näyttökerrat tai klikkaukset, vaan myynnin liidit sekä toteutuneet kaupat, että tyytyväiset asiakkaat.

Digitaalinen markkinointi tuottaa dataa, jota käytämme toiminnan kehittämiseen ja tuloksien mittaamiseen. Selkeät tavoitteet ja mittarit luodaan räätälöidysti jokaiselle asiakkaalle.

On tärkeää osata seurata juuri sinun liiketoiminnallesi relevantteja mittareita kuten yhteydenottojen määrää tai verkkosivuliikenteen kasvua ja hakusanasijoitusten kasvua. Tavoitteiden mukaan tehtävät toimenpiteet voivat keskittyä esimerkiksi jo sivuilla vierailleiden mainontaan, tiettyjen yritysten tavoittamiseen tai tietyille päättäjille.

Tämä on digitaalisen markkinoinnin yksi suurimmista eduista, mikä parasta, tiedät tarkalleen paljonko euroja näistä toimista jää viivan alle.

Toimintatapamme

Räätälöimme palvelumme jokaisen yrityksen tarpeen ja tavoitteiden mukaan, jotka määritämme aloituspalaverissa. Kuukausittaisella tai viikottaisella tapaamisella sekä jatkuvalla kommunikoinnilla pidämme toiminnan jatkuvasti kehittyvänä ja tuloksellisena.

Oikeita toteutuksia on yhtä paljon kuin yrityksiäkin, me takaamme kehittyvän toiminnan ja tulosvastuun sillä, ettemme sido asiakkaita pitkiin sopimuksiin. Haluamme kumppaniksemme kehityshaluisia toimijoita, yhteisiä kunnianhimoisia tavoitteita sekä sujuvaa yhteistyötä.

Case:
Dagsmark Petfood

Videotuotannot
Digitaalinen markkinointi

”Meidän verkkokauppamme on myynyt ensimmäisen 3 kuukauden aikana 70% vuoden tavoitteesta, joka on suurelta osin Pitkospuun onnistuneen markkinoinnin ansiota. Toki, tavoitteet on nyt päivitetty ja käännämme varmasti lisää kierroksia tavoitteisiin, mutta mikäs tässä on tavoitellessa kun kumppani on kohdillaan.”

Miksi teollisuusyrityksen tulisi tehdä digitaalista markkinointia?

Myynti on siirtynyt enemmän ja enemmän verkkoon, paluuta vanhaan ei ole. Sukupolvenvaihdokset ja päättäjien ikä on muuttumassa ja osaksi jo muuttunut. Tämä tarkoittaa murrosta työn tekemisessä varsinkin teollisuuden alalla.

Digitaalisten työkalujen käyttö, digitaalinen mainonta sekä sosiaalisen median käyttöaste on täysin eri tasolla, kuin vielä kymmenen vuotta sitten. Siinä missä aiemmin uusien asiakkaiden kontaktointi ja päätökset on tehty alihankintamessuilla ja saunailloissa, nykysukupolvi etsii tietoa päätöksilleen verkosta.

Digitaalisen markkinoinnin käyttöönotto ei suinkaan automaattisesti tarkoita kaikesta perinteisestä luopumista. Oikein toteutettuna useat eri toiminnot tukevat toisiaan tehokkaasti, kohti yhteistä tavoitetta. Ei riitä, että onnistut ajamaan mahdollisia ostajia sivuillesi.

Sivujesi täytyy myös tarjota arvoa ja hyötyä potentiaaliselle ostajalle, tässä vaiheessa laadukas sisältö astuu kuvaan. Digitaalinen markkinointi pitää sisällään useita vaiheita aina yleisön tavoittamisesta asiakkaan sitouttamiseen.

Olisiko digimarkkinointi teitä varten?

Mitä teollisuuden toimija voi hyötyä digitaalisesta markkinoinnista? Lataa käsikirja teollisuuden markkinointiin tästä.

Lataa teollisuusjohtajan käsikirja markkinointiin

Tai varaa alta tapaaminen kanssani ja katsotaan yhdessä millaista potentiaalia yrityksenne omaa digitaalisessa maailmassa.