Hyödyllinen pohja markkinoinnin vuosikellon luontiin!
Huolellinen ja tavoitteellinen markkinoinnin suunnittelu luo sinulle tavoitteellisen pohjan markkinoinnin toimenpiteisiin sekä kasvattaa oikein tehtynä myyntiä ja liikevaihtoa. Auttaaksemme teitä saavuttamaan markkinoinnin tavoitteet, loimme käyttöönne ladattavan markkinoinnin vuosikellon pohjan. Se auttaa yritystänne jäsentelemään markkinointinne selkeäksi visuaaliseksi kokonaisuudeksi aina vuodeksi eteenpäin!
Markkinoinnin vuosikellon hyödyt?
- Visualisoit tavoitteen mukaiset toimenpiteet selkeäksi kokonaisuudeksi
- Tekemisen ennakointi
- Auttaa suunnittelemaan markkinointiasi pitkälle
- Säästää aikaa ja tehostaa toimintaa
- Helpottaa sisäistä viestintää
Markkinoinnin vuosikellon tarkoitus?
Vuosikellon pitäisi visualisoida yrityksen markkinoinnin kannalta tärkeimmät suuntaviivat ja tapahtumat vuoden ajalta. Tärkeimmät tapahtumat teollisuudelle voivat olla esimerkiksi messutapahtumat tai uuden tuotteen lanseeraus, ja liian usein näkeekin, että yritykset alkavat miettiä toimenpiteitä liian myöhään, vaikka päivät ovatkin tiedossa hyvissä ajoin.
Markkinoinnin vuosikelloa ei kuitenkaan yleensä tarvitse tai voi noudattaa kellontarkasti, muutoksia ja yllätyksiä tulee aina vuoden varrella kuten yrityselämän muillakin osa-alueilla. Näihin on reagoitava myös markkinoinnissa, ja myös toimimattomiksi havaittuja toimenpiteitä on syytä päivittää toimivammiksi aina kun kehityksen mahdollisuuksia on löydetty.
Kenelle markkinoinnin vuosikello sopii?
- Kaipaat apua markkinoinnin suunnittelussa tai hahmottamisessa
- Mietit mitä toimenpiteitä voi tehdä itse ja mitkä kannattaa ulkoistaa
- Haluat selkeyttää markkinointisuunnitelmaasi
- Etsit keinoa helpottaa yrityksen sisäistä kommunikaatiota markkinoinnista
Lataa pohja ja aloita määrittelemällä tavoitteesi. Mikäli et meinaa päästä alkuun tai kaipaat apua, voit koska vain varata ajan veloituksettomaan konsultaatioon kanssamme.