Inbound-markkinoinnin opas!

Inbound-markkinoinnin opas!

Inbound-markkinointi on tapa toteuttaa markkinointia asiakaslähtöisesti, auttamalla. Inbound-menetelmä tukee markkinoinnin lisäksi myös myyntiä sekä asiakaspalvelua.

Asiakkaan ostaminen on muuttunut huomattavasti, sillä 2020-luvulla ostajilla on valta kerätä tietoa verkosta ennen ostopäätöstä. Liiketoiminnan kasvu syntyy kuitenkin markkinoinnista, joten asiakkaan kokemukset ovat muodostuneet entistä tärkeämmäksi osaksi myyntiä ja markkinointia. 

Mikä on inbound-markkinoinnin merkitys?

Tuore tutkimus on osoittanut, että 74 % ostajista vaihtaa palveluntarjoajaa, jos ostaminen koetaan vaikeana, ja 51 % asiakkaista ei halua asioida uudelleen saman yrityksen kanssa, jos on kokenut yhdenkin negatiivisen kokemuksen. Auttaminen, opastaminen ja keskusteleminen on sinulle sekä minulle luontainen tapa rakentaa luottamusta, joten miten se auttaa markkinoinnissa? 

Keskiössä inbound-markkinoinnissa on jakaa ammattitaitoa, tietoa ja osaamista auttaakseen sinua, minua, kollegaasi sekä ystävääsi. 93 % ihmisistä on valmiita ostamaan uudelleen yrityksestä, josta saa erinomaista palvelua, ja 77 % on jakanut hyvän kokemuksen arvostelusivustolle tai ystävälle viimeisen vuoden aikana. 

Inbound-markkinointi tai -myynti voidaan käsittää tapana kohdata ihminen luontaisesti, auttavasti ja arvoa tuottavasti. Se on tapa auttaa oppimaan, ostamaan, kokemaan sekä suosittelemaan. 

Miksi lataisin oppaan?

Vaikka inbound-menetelmien keskiössä on auttaminen, on sen liiketoiminnallinen tarkoitus poistaa tai pikemminkin siirtää tuotteen tai palvelun tarjoajaa pois ikuisesta kilpajuoksusta, hintakilpailusta, huomion keskeyttämisestä ja taktiikoista sekä kikoista saavuttaa mahdollisimman iso näkyvyys. Inbound on tapa suunnitella ja toteuttaa markkinointia (ja myyntiä!) suunnitelmallisesti, mutta kuitenkin asiakkaasi tavalla. 

Auttamalla asiakastasi, prospektiasi, sinua, minua tai ystävääsi eri vaiheissa tätä ostopolkua, opetat, viihdytät, sekä autat kehittymään. Autat ottamaan seuraavia askelia, kohti seuraavaa pykälää, loputtomassa kehässä, jonka keskiössä on liiketoimintasi, asiakkaasi sekä menestymisesi. 

Inbound-markkinoinnin menetelmä tuottaa sinulle 

  • Näkyvyyttä ihmisten keskuudessa, jotka etsivät ratkaisuja haasteisiin (joihin voit vastata!) 
  • Relevantteja kontakteja näistä vierailijoista 
  • Liidejä myyntiisi 
  • Innostuneita asiakkaita 
  • Suosittelijoita, jotka puhuvat yrityksesi puolesta 

    Kenelle opas sopii?

    • Kaikille myynnin ja markkinoinnin ihmisille ja inbound-markkinoinnista kiinnostuneille.
    • Kaikille yrityksille, joilla on jonkinlainen myyntiprosessi.

    Istahda leirinuotiolle kanssani 15 minuutiksi!

    • 15 minuutin tapaaminen ei sido sinua mihinkään.
    • Saat vähintään ideoita ja apua tavoitteidesi saavuttamiseen.
    • Emme myy myymisen ilosta. Mikäli emme ole oikea kumppani sinulle, osaamme suositella myös muita alan toimijoita.