Mikä mainostoimisto Joensuusta sopii sinulle? – Listasimme parhaat!

Joensuun mainostoimistot – listasimme 8 parasta.

Joensuusta ponnistaa monta erilaista, omilla vahvuuksillaan olevaa mainostoimistoa. Osa palvelee asiakkaita paikallisesti ja osa valtakunnallisesti. Löytyypä muutamalta toimistolta myös kansainvälistä brändiosaamista. Ajatellen koko Suomen markkinointikenttää, asiat ovat täällä Itä-Suomessa hyvin. Asiakas voi odottaa löytävänsä oman näköisen mainostoimiston, joka vastaa juuri sinun haasteisiisi.   

Siinä missä meillä on isoja toimistoja suunnittelemaan suuria ja laajoja kokonaisuuksia, löytyy myös pieniä ja keskisuuria toimistoja laajalla palvelukattauksella ja hyvillä yhteistyömahdollisuuksilla muiden toimistojen kanssa. Kun sanon, että jokaisen toimiston päämääränä on asiakkaan menestyminen ja myynnin lisääminen, en liene kovinkaan väärässä.

Jos et ole vielä ihan varma, kuinka valitset sopivan mainostoimiston, tutustu artikkeliimme: Kuinka valitsen sopivan mainostoimiston? Lataa kilpailutusopas!  

Mikä joensuulainen mainostoimisto sopii sinulle? 

Tällaisia ovat joensuulaiset mainostoimistot Googlen rankingien mukaan 2021: 

Markkinointitoimisto Pitkospuu

  • Käsityksesi lupauksista ja markkinoinnista tulee muuttumaan. Ota vastaan maailman ainoa toimija, joka luo kasvua teollisuuden toimijoille tulosvastuullisesti ilman sitoumuksia. Varmistamme menestyksesi.

  • Asiakkuudenhallinta, digitaalinen markkinointi & videotuotannot
  • Suoraviivaisinta markkinointia. #nobullshit
  • https://pitkospuu.fi/

Markkinointitoimisto Tovari

  • Markkinointitoimisto Tovarilla on ollut alun perin perustettu ajatuksena tehdä markkinointia Venäjälle.
  • Mainostoimisto on nopeasti siirtynyt vahvasti julkisiin projekteihin.
  • Erikoisia projekteja, joista mieleenpainuvimpana on varmasti Heavy Metal Knitting -tapahtuma, joka tavoitti ihmisiä maailman laajuisesti vuonna 2019.

Mainostoimisto Ideaomena

  • Markkinointia, mainontaa ja tärkeimpänä kotisivuja, joita valmistuukin melkoisella syötöllä.
  • Lisänä myös sisällöntuotantoa ja videokuvausta. 

Mainostoimisto Pähee

  • Verkkosivut ja verkkokauppojen toteutus.
  • Pähee on itse kertomanasa kokeilunhaluinen yhteistyökumppani, eteenpäin pyrkiville organisaatioille.

Design- ja mainostoimisto Vaganza

  • Visuaalista suunnittelua, brändistrategiaa ja viestintää.
  • Kolmen hengen pieni ja ketterä toimisto. 

Fabrik

  • Viestintätoimisto, joka auttaa vastuullisia yrityksiä markkinointiin ja viestintään liittyvissä hankkeissa.
  • Suuria julkisia projekteja, joista mainittakoon mm. Pohjois-Karjalan maakuntaliitto. 

Hurry

  • Jokaisen tarpeen mainos- ja markkinointipalvelut.
  • Markkinointi, paino ja tapahtumajärjestelyt.
  • Painotuotteet monipuolisiin mainonnan tarpeisiin. 

Leafnet

  • Brändimarkkinointia ja verkkokauppoja.
  • Erikoistunut brändin ydinviestin esiintuomiseen. 

Joensuulaiset mainostoimistot, top-8 [päivitetty toukokuussa 2021]*

  1. Markkinointitoimisto Pitkospuu
  2. Markkinointitoimisto Tovari
  3. Mainostoimisto Ideaomena
  4. Mainostoimisto Pähee
  5. Design- ja mainostoimisto Vaganza
  6. Fabrik
  7. Hurry
  8. Leafnet

*listattuna orgaanisien hakukonetulosten mukaan.

Pitkospuu Productions on joensuulainen mainostoimisto 

Pitkospuu on joensuulainen mainostoimisto, joka auttaa kasvuhaluisia yrityksiä kokonaisvaltaisesti digitaalisen markkinoinnin ratkaisuissa, ja omien kohderyhmien ja vahvuuksien löytämisessä tässä laajaksi markkinoinnin suoksikin kutsutussa tilanteessa. Kaikki, jotka työskentelevät markkinoinnin parissa, tiedostavat alan ja trendien jatkuvan muutoksen. Markkinointi tarkoittaa lähes aina hyvää suunnittelua, pitkäjänteistä työtä ja tarkkaa analytiikkaa siitä, mitä tehdään, miksi tehdään ja kenelle tehdään. 

Pitkospuu onkin markkinoinnin leirikeskus, jonka rinkasta löytyvät palvelut aina pienestä verkkokauppiaasta suuren teollisuuden toimijaan. Ammattitaitoinen henkilökuntamme, leirioppaiksikin sanotut oman alansa huipputyypit varmistavat markkinointisi ja myyntisi jatkuvan ja tuloksellisen kehittämisen osana liiketoimintaa. 

Tärkeimpänä tehtävänä nykyaikaisena markkinointitoimistona me haluammekin olla kehittämässä ja jalkauttamassa tuloksellista markkinointia, tehdä vakuuttavaa sisällöntuotantoa ja digimarkkinointia sekä opastaa ja kehittää yrityksiä siirtymisessä kohti markkinoinnin automaatiota. 

New call-to-action

Miten erotumme muista joensuulaisista mainostoimistoista 

  • Kaikki mitä teemme, pohjautuu analytiikkaan ja tuloksien seuraamiseen. Markkinointi ilman hyvää suunnittelua ei ole markkinointia. Jonkin asian tekeminen sen takia, että se on hauskaa ei kuulu yksistään nykyaikaiseen markkinointiin vaan kaikelle pitää löytää syy.  
  • Koemme tärkeäksi antaa työllemme tulostakuun, tai kuten me sanomme: ”Tulos tai ulos”. Tämä toimintamalli ajaa meitä joka asiassa tekemään parhaamme sekä mahdollistaa asiakkaidemme menestymisen. Ei ole salaisuus, että me haluamme menestyä ja se onnistuu ainoastaan asiakasyrityksiemme menestymisen kautta. 
  • Oma arvomaailmamme ohjaa kaikkia toimintoja ja teemmekin yhteistyötä ainoastaan sellaisten yrityksien kanssa, jotka jakavat saman arvopohjan kanssamme. Globaalit muutokset painostavat yrityksiä tekemään kyseenalaisia valintoja ja haluamme omalta osaltamme olla tekemässä työtä, joka ei turhaan kuormita ympärillämme olevaa luontoa ja harmoniaa. 
  • Haluamme olla luomassa tasaarvoista mainontaa, ja yrityksenä pyrimmekin tunnistamaan rasismia sekä rasistisia käytösmalleja niin kohtaamassamme työssä, sisällössä, jota tuotamme kuin myös itsessämme yksilöinä. 
  • Yhteiskunnallisina viestijöinä meillä on vastuu ja velvollisuus tehdä aktiivista työtä rasismia ja kyseenalaista mainontaa kohtaan. 

Millaisia palveluita tuotamme joensuulaisille yrityksille 

Palvelumme voidaan jakaa käytännössä kolmeen sektoriin:

  1. Markkinoinnin automaatiojärjestelmien kehittäminen ja koulutus
  2. Sisällöntuotanto sekä
  3. Digitaalinen markkinointi. 

Olemme ainoa itäsuomalainen HubSpot partneri ja tarjoamme laajaa markkinoinnin automaatio-osaamistamme valtakunnallisesti pienten ja keskisuurten yrityksien käyttöön. Kehitämme Inbound-myynnin ratkaisuja ja annamme asiakkaillemme työkaluja toimintojen nopeuttamiseen ja tehostamiseen. Kun tarvitset chattibottia, uutiskirjeitä, blogeja tai muita inbound -myynnin ratkaisuja, olemme juuri oikea toimija sinulle. 

Nykyaikainen sisällöntuotanto vaatii tarkkaa kohderyhmä ymmärtämistä sekä trendien tunnistamista. Kysymykset kuten miksi, milloin ja kenelle ovat ensimmäiset askeleet, kun lähdetään suunnittelemaan toimivaa sisältökampanjaa. On turha yrittää huutaa asiaansa koko maailmalle, vaan pitää miettiä kuinka puhutella erilaisia ihmisiä ja missä paikoissa. Siinä missä toiset yritykset saavat parhaan hyödyn Facebookissa tai Instagramissa, toiset hytötyvät eniten Helsingin Sanomien etusivumainoksesta. Onkin ehdottoman tärkeää oppia tunnistamaan ihmisten erilaiset tarpeet koska sitähän sisällöntuotannolla haetaan, ratkaisuja. 

Digitaalinen markkinointi on nykyään vahvasti viljelty lause, ja meidän kohdallamme se tarkoittaa mainostilan ostoa eri sosiaalisen median alustoilta sekä Googlesta. Digitaalinen markkinointi kulkeekin usein käsikädessä sisällöntuotannon ja markkinoinnin automaation kanssa, kun luodaan tehokkaita asiakaspolkuja, joissa voidaan vaikuttaa ihmisten ostokäyttäytymiseen. Tuotamme vakuuttavaa sosiaalisen median mainontaa sekä analytiikkaa B2B ja B2C yrityksille.  

Miksi valita joensuulainen mainostoimisto verrattuna ulkopaikkakuntalaiseen 

  • Työnteon filosofia ja työmoraali on meillä itäsuomalaisilla aina ollut korkea.
  • Haluamme seisoa työmme takana ylpeästi ja uskallamme kertoa, jos emme ole oikea yritys sinun haasteisiisi.
  • Se mitä teemme yksilöinä, heijastuu vahvasti meihin yrityksenä.
  • On yksinkertaisesti parempi sanoa asiat suoraan eikä kierrellä tosiasioita.  

Nykyaikaisena toimistona emme ole jääneet vain itäsuomen alueelle, vaan palvelemme asiakkaitamme valtakunnallisesti. Digitaalinen murros on tehnyt välimatkoista merkityksettömiä ja pystymmekin toimimaan tehokkaasti aina Helsingistä Kilpisjärvelle. Kuvausryhmämme liikkuu kätevästi ympäri Suomea ja Eurooppaakin, ja vaikuttava alihankkijaverkostomme palvelee moninaisissa haasteissa maalla, merellä ja ilmassa, tarvittaessa vuoden jokaisena päivänä ja vuorokauden jokaisena tuntina.  

Olemme ratkaisukeskeinen toimisto ja nautimme uusista haasteista ja uusien toimintojen suunnittelusta ja kehityksestä. 

Mistä Pitkospuu sai alkunsa 

Pitkospuu on saanut alkunsa selkeästä tarpeesta. Yrittäjämme Marko Leminen ja Matti Ruuska ovat kiertäneet maailmaa jo toistakymmentä vuotta, ja matkalla tuottaneet sisältöjä useille kansainvälisille yrityksille ja brändeille. Alkuperäisenä suunnitelmana oli tarjota paikalliselle matkailualan yrityksille markkinointipalveluja, joilla he voisivat saavuttaa valtakunnallisen ja kansainvälisen tason, johon Suomessa on päästy mm. lapin matkailukeskittymissä. 

Nopeasti kuitenkin huomasimme vakavia yhteentörmäyksiä paikallisten matkailuyritysten keskuudessa joka suurelta osin pysäyttää alueen tehokkaan kehittymisen. Tämä onkin asia, jonka puolesta koko ajan taistelemme muun toiminnan taka-alalla. Vielä joku päivä aiomme nähdä, kuinka itäsuomalainen matkailuala nousee muun Suomen tasolle ja pystyy tarjoamaan turisteille sen, mitä nykyaikainen matkailija vaatii. Siinä missä Lappiin mennään näkemään asioita ja Itä-Suomeen kokemaan. 

Olemme skaalanneet toimintaamme teollisuuden toimijoihin sekä verkkokauppiaisiin ja saavutamme niche -osaamisellamme vaikuttavia tuloksia sekä tuomme asiantuntijuuttamme näille monipuolisille ja haastaville aloille. 

Nykyään Pitkospuu työllistää seitsemän markkinoinnin ja mainonnan ammattilaista, kaikki varustettuna omanlaisilla vahvuuksillaan aina markkinoinnin automaatiosta digitaalisen markkinointiin ja sisällöntuotantoon. 

Monipuolisena ja ketteränä mainostoimistona pystymme elämään muuttuvan markkinointikentän mukana ja pysymään ajanhermoilla vaihtuvissa trendeissä ja alustoissa. 

Haluamme uskoa, että joensuulaiselle paras mainostoimisto on joensuulainen mainostoimisto. 

Haluatko keskustella kanssani mainostoimistoista? Varaa aika! ?

Kirjoittaja: Matti Ruuska

Kirjoittaja: Matti Ruuska

Julkaistu: 28.7.2020

Matti Ruuska (BBA) on markkinoinnin ammattilainen, jolla on kokemusta varsinkin erilaisista digitaalisen markkinoinnin strategioista, tekniikoista ja menetelmistä. Hän on toiminut alalla vuodesta 2007 lähtien tehden projekteja aina suomalaisista PK-yrityksistä kansainvälisiin pörssiyhtiöihin saakka.

Jatka lukemista…

Myynnin ja markkinoinnin tehokas yhteistyö

Myynti ja markkinointi muodostavat yhdessä toimiessaan tehokkaan koneiston, mutta erillään ollessaan ponnistelut menevät hukkaan. Tärkein etu myynnin ja markkinoinnin yhdistämisessä on asiakkaan...

Verkkosivualustat vertailussa

Mitä alustaa sinun pitäisi käyttää? Tässä on blogi, jossa käsitellään kolmen suositun alustan etuja, niiden käyttöä sekä yleisesti verkkosivustojen rakennusprosessia. WordPress, Drupal sekä...

Mitä tarkoittaa konversio?

Tässä artikkelissa käsitellään konversiota markkinoinnin ja myynnin näkökulmasta. Konversio on digitaalisen markkinoinnin mittayksikkö. Vaikka konversioaste saattaa olla yksi vaikuttavimmista...