Animaatio markkinointivälineenä

Tässä blogissa avaan hiukan animaatioiden suosiota ja sitä, miten ne nostivat päätään poikkeusaikana.

Animaatio on yksinkertaisesti piirrettyä, liikkuvaa kuvaa, jonka avulla pystytään luomaan ja selittämään asioita monesti yksinkertaisemmin kuin normaalilla videokuvalla. Animaatioista saadaan myös luotua visuaalisesti erittäin näyttäviä ja huomiota herättäviä kokonaisuuksia, jotka eivät jätä ketään kylmäksi.

Kun keväällä koronan vaikutukset alkoivat näkyä videoprojektien loppumisena, me Pitkospuulla skaalattiin mainontaa animaatioiden suuntaan ja saatiinkin erittäin hyviä tuloksia aikaiseksi. Tuotimme muutaman kuukauden aikana toistakymmentä erilaista animaatiota yritysten tarpeisiin ihan pienistä logoanimoinneista monen minuutin mittaisiin selitysvideoihin.

Joskus muutama sekunti riittää informatiivisen asian kertomiseen kuten yllä olevassa animaatiossa, joka toteutettiin Peltaco Oy:lle.

Kun animaatiota lähdetään luomaan, kaikki alkaa kuten videonkin teossa. Ensin käydään läpi tavoitteet ja haasteet, joiden perusteella luodaan tarina ja kuvakäsikirjoitus, jonka jälkeen suunnitelma päätyy animaattorin, meidän tapauksessamme Allun työpöydälle. Seuraavaksi alkaa tapahtua ihmeitä.

Informatiivinen animaatio, jonka tarkoituksena on opettaa kuluttajatuotteen valmistukseen.

Animoituja elementtejä voidaan myös luoda normaalin videotuotannon päälle, jolloin saadaan nostettua spesifejä, informatiivisiä asioita helpommin tulkittaviksi tai esimerkiksi luotua jotain sellaista, mitä ei videotuotannolla kustannusten rajoissa voida luoda.

Myyntiä tukeva animaatio, joka kertoo kaiken oleellisen palveluista toimii myös näppärästi myyjien sähköpostien liitteenä.

Animaatioille on niin monta käyttökohdetta kun on yrityksiäkin. Siinä missä toinen haluaa selkeyttää asiakkaalle palvelutarjontaa, toiselle riittää lyhyt informatiivinen pätkä yhteystietojen tai osoitteen muutoksesta. Animaatiot toimivat erinomaisesti myös myynnin tukena. Kun tapaamisen ja tarvekartoituksen jälkeen myyjä voi laittaa lyhyen selitysanimaation tarjoamistaan palveluista asiakkaalle, pystytään varmistamaan, että mitään ei jää epäselväksi ja prospekti voi jakaa kyseistä esitystä muille työryhmänsä jäsenille.

Animoidut videot ovat videotuotantoja, joihin voit perehtyä tarkemmin artikkelissa Kaikki mitä sinun pitää tietää videotuotannoista ja mainosvideoista!

Animoidut videot ovat tulleet markkinoinnissa jäädäkseen ja niiden suosio kasvaa vääjäämättä. Mikäli animaatio voisi toimia osana sinun myyntiäsi tai markkinointia, varaa aika ilmaiseen konsultaatioon tai laita viestiä matti@pitkospuu.fi niin laitetaan hommat tulille!

Mainostoimisto_Joensuu_Pitkospuu_Marko

Marko Leminen
Retkenjohtaja

0440919039
marko@pitkospuu.fi

Kirjoittaja: Matti Ruuska

Kirjoittaja: Matti Ruuska

Julkaistu: 9.7.2020

Matti Ruuska (BBA) on markkinoinnin ammattilainen, jolla on kokemusta varsinkin erilaisista digitaalisen markkinoinnin strategioista, tekniikoista ja menetelmistä. Hän on toiminut alalla vuodesta 2007 lähtien tehden projekteja aina suomalaisista PK-yrityksistä kansainvälisiin pörssiyhtiöihin saakka.

Jatka lukemista…

Myynnin ja markkinoinnin tehokas yhteistyö

Myynti ja markkinointi muodostavat yhdessä toimiessaan tehokkaan koneiston, mutta erillään ollessaan ponnistelut menevät hukkaan. Tärkein etu myynnin ja markkinoinnin yhdistämisessä on asiakkaan...

Verkkosivualustat vertailussa

Mitä alustaa sinun pitäisi käyttää? Tässä on blogi, jossa käsitellään kolmen suositun alustan etuja, niiden käyttöä sekä yleisesti verkkosivustojen rakennusprosessia. WordPress, Drupal sekä...

Mitä tarkoittaa konversio?

Tässä artikkelissa käsitellään konversiota markkinoinnin ja myynnin näkökulmasta. Konversio on digitaalisen markkinoinnin mittayksikkö. Vaikka konversioaste saattaa olla yksi vaikuttavimmista...