Animaatio markkinointivälineenä

Tässä blogissa avaan hiukan animaatioiden suosiota ja sitä, miten ne nostivat päätään poikkeusaikana.

Animaatio on yksinkertaisesti piirrettyä, liikkuvaa kuvaa, jonka avulla pystytään luomaan ja selittämään asioita monesti yksinkertaisemmin kuin normaalilla videokuvalla. Animaatioista saadaan myös luotua visuaalisesti erittäin näyttäviä ja huomiota herättäviä kokonaisuuksia, jotka eivät jätä ketään kylmäksi.

Kun keväällä koronan vaikutukset alkoivat näkyä videoprojektien loppumisena, me Pitkospuulla skaalattiin mainontaa animaatioiden suuntaan ja saatiinkin erittäin hyviä tuloksia aikaiseksi. Tuotimme muutaman kuukauden aikana toistakymmentä erilaista animaatiota yritysten tarpeisiin ihan pienistä logoanimoinneista monen minuutin mittaisiin selitysvideoihin.

Joskus muutama sekunti riittää informatiivisen asian kertomiseen kuten yllä olevassa animaatiossa, joka toteutettiin Peltaco Oy:lle.

Kun animaatiota lähdetään luomaan, kaikki alkaa kuten videonkin teossa. Ensin käydään läpi tavoitteet ja haasteet, joiden perusteella luodaan tarina ja kuvakäsikirjoitus, jonka jälkeen suunnitelma päätyy animaattorin, meidän tapauksessamme Allun työpöydälle. Seuraavaksi alkaa tapahtua ihmeitä.

Informatiivinen animaatio, jonka tarkoituksena on opettaa kuluttajatuotteen valmistukseen.

Animoituja elementtejä voidaan myös luoda normaalin videotuotannon päälle, jolloin saadaan nostettua spesifejä, informatiivisiä asioita helpommin tulkittaviksi tai esimerkiksi luotua jotain sellaista, mitä ei videotuotannolla kustannusten rajoissa voida luoda.

Myyntiä tukeva animaatio, joka kertoo kaiken oleellisen palveluista toimii myös näppärästi myyjien sähköpostien liitteenä.

Animaatioille on niin monta käyttökohdetta kun on yrityksiäkin. Siinä missä toinen haluaa selkeyttää asiakkaalle palvelutarjontaa, toiselle riittää lyhyt informatiivinen pätkä yhteystietojen tai osoitteen muutoksesta. Animaatiot toimivat erinomaisesti myös myynnin tukena. Kun tapaamisen ja tarvekartoituksen jälkeen myyjä voi laittaa lyhyen selitysanimaation tarjoamistaan palveluista asiakkaalle, pystytään varmistamaan, että mitään ei jää epäselväksi ja prospekti voi jakaa kyseistä esitystä muille työryhmänsä jäsenille.

Animoidut videot ovat tulleet markkinoinnissa jäädäkseen ja niiden suosio kasvaa vääjäämättä. Mikäli animaatio voisi toimia osana sinun myyntiäsi tai markkinointia, varaa aika ilmaiseen konsultaatioon tai laita viestiä matti@pitkospuu.fi niin laitetaan hommat tulille!

Mainostoimisto_Joensuu_Pitkospuu_Marko

Marko Leminen
Retkenjohtaja

0440919039
marko@pitkospuu.fi

Piditkö lukemastasi? Jatka lukemista. 👇

Digitaalinen asiakaspolku

Digitaalinen asiakaspolku

Mikä on digitaalinen asiakaspolku Digitaalinen asiakaspolku tarkoittaa ostajan tapaa olla vaikutuksessa yrityksen kanssa. Kyllä luit oikein, ostajan tapaa. Yrityksen tapa määritellä ja lokeroida ostajan toiminta on tullut päätökseen ja asiakkaat toimivatkin 2020-luvulla juuri siinä kanavassa, missä haluavat. Menestyäkseen modernissa...

Mikä on markkinoinnin vuosikello?

Mikä on markkinoinnin vuosikello?

Markkinoinnin vuosikello jalkauttaa markkinointisuunnitelman toimenpiteet Markkinoinnin vuosikellolla tarkoitetaan yleisesti markkinointisuunnitelman jalkautusta tietylle aikajänteelle. Yleisesti on suositeltavaa luoda seuraavalle vuodelle markkinoinnin ja viestinnän pääkohdat, sen jälkeen jakaa toiminta kvartaalisiin tavoitteisiin ja sitä mukaa...

Brändin tunnettuuden mittaaminen

Brändin tunnettuuden mittaaminen

Brändin tunnettuuden mittaaminen Mitä on tunnettuus? Tunnettuus tarkoittaa kaikessa yksinkertaisuudessaan sitä, kuinka hyvin brändisi/yrityksesi/tuotteesi tunnetaan sen kohderyhmässä. Se kertoo nimen muistamisesta ja tietoisuudesta, missä tuote- tai palvelukategoriassa brändi toimii. Mihin tarpeeseen tunnettuuden mittaaminen tuo ratkaisun?...

Mikä mainostoimisto Joensuusta sopii sinulle? – Listasimme parhaat!

Mikä mainostoimisto Joensuusta sopii sinulle? – Listasimme parhaat!

Joensuun mainostoimistot - listasimme 8 parasta.   Joensuusta ponnistaa monta erilaista, omilla vahvuuksillaan olevaa mainostoimistoa. Osa palvelee asiakkaita paikallisesti ja osa valtakunnallisesti. Löytyypä muutamalta toimistolta myös kansainvälistä brändiosaamista. Ajatellen koko Suomen markkinointikenttää, asiat ovat täällä Itä-Suomessa...

Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää verkkokaupan markkinoinnista

Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää verkkokaupan markkinoinnista

Suunnitellessasi verkkokaupan markkinointia kanavien, menetelmien sekä strategian osalta tulee sinun vastata tähän kysymykseen: Mitä on verkkokaupan markkinointi? Tämä artikkeli selittää kattavasti keskeiset asiat verkkokaupan markkinoinnista ja vastaa kysymykseen, mitä on verkkokaupan markkinointi? Mitä on verkkokaupan markkinointi? Kaikessa...