CRM-järjestelmät Suomessa – Vertailussa 4 parasta

CRM-järjestelmät eli asiakkuudenhallintajärjestelmät auttavat yrityksiä asiakashallinnan, myynnin ja liiketoiminnan kehityksen osa-alueilla. Hyvä CRM-järjestelmä on skaalautuva, helppokäyttöinen, dataa keräävä sovellus, jonka avulla päästään seuraamaan ja kehittämään myynnin toimintoja sekä asiakkuuksia.

CRM-järjestelmiä on saatavilla useita kymmeniä. Tässä artikkelissa esittelemme neljä suosituinta asiakkuudenhallintajärjestelmää.

HubSpot CRM

HubSpot CRM on täysin ilmainen asiakkuudenhallintajärjestelmä, joka sisältyy HubSpotiin. HubSpot CRM yhdistää yksinkertaisen toiminnallisuuden sekä monipuoliset työkalut myynnin raportointiin, asiakashallintaan ja toiminnan kehittämiseen. Integroitavilla lisäosilla CRM-järjestelmän saa keskustelemaan myynnin, markkinoinnin sekä asiakaspalvelun kanssa samaan alustaan. HubSpot CRM mahdollistaa laajan yhteistietojen hallinnan, asiakaskortit, diilit myyntiputken eri vaiheissa, yksilölliset taskit eli tehtävät, raportoinnin sekä muita yleisempiä CRM-toimintoja.

Zoho

Zoho on erinomaisesti kustomoitava CRM-järjestelmä, joka tarjoaa käyttäjälleen helppokäyttöisyyttä. Yksi Zohon vahvuuksista onkin helppo ja nopea käyttöönotto myös sellaisille henkilöille, joille CRM-järjestelmät eivät aiemmin ole tuttuja. Zohon vahvuuksia ovat myynninhallinta, markkinoinnin automaatio sekä toimintojen mittaus.

Zoho on saatavilla neljällä eri laajuisella tilausvaihtoehdolla:

  1. Standard 12€/kuukausi/käyttäjä
  2. Professional 20€/kuukausi/käyttäjä
  3. Enterprise 35€/kuukausi/käyttäjä
  4. Ultimate Edition 100€/kuukausi/käyttäjä

Taimer

Taimer on luotu korvaamaan useita liiketoiminnan alustoja yhdellä ratkaisulla. Palvelukartasta löytyy mm. ilmainen CRM-järjestelmä yksinyrittäjille sekä startupeille, myynnin CRM-järjestelmä ja projektinhallintaympäristö. Järjestelmä sisältää työajanseurannan, asiakkuudenhallintajärjestelmän, laskutuksen sekä paljon muuta.

Taimer on niin ikään saatavilla neljässä eri kokoluokassa:

  1. Free CRM ilmainen
  2. Sales CRM 13€/kuukausi/käyttäjä
  3. Project Management 16€/kuukausi/käyttäjä
  4. ERP 26€/kuukausi/käyttäjä

Insightly

Insightly eroaa muista CRM-järjestelmistä asiakaspersoonien yhdistelyllä. Insightlyn avulla voi yhdistää kontaktit ja kommunikoinnit keskenään ja päättää kuka tuntee kenet. Näin ollen organisaatiosta rakennetaan läpinäkyvä ja selkeä kuva, ja luodaan uudenlaisia verkostoja kontaktien kesken. Muita maininnan arvoisia ominaisuuksia ovat mm. tehtävänseuranta sekä liiketoiminnan analysointi työkalut.

Hinnoittelu jakautuu kolmeen eri portaaseen:

  1. Plus 29$/kuukausi/käyttäjä
  2. Professional 49$/kuukausi/käyttäjä
  3. Enterprise 99$/kuukausi/ käyttäjä

Asiakkuudenhallintajärjestelmiä jokaiseen tarpeeseen

Asiakkuudenhallinta on erittäin tärkeää kaikille yrityksille, mutta sen merkitys korostuu erityisesti kasvavissa yrityksissä. Hyvä, monipuolinen ja skaalautuva CRM-järjestelmä auttaa rakentamaan ja ylläpitämään asiakassuhteita ilman, että asiakas jää koskaan pimentoon. CRM-järjestelmä tarjoaa myös hyvän työkalun lisämyynnin tekemiselle.

Ennen kuin teet päätöksen siitä, mikä CRM-järjestelmä on sinulle oikea, ota huomioon eri alustojen eroavaisuudet. Mieti asiaa myös tulevaisuuden kannalta. Onko kyseinen järjestelmä toimiva liiketoiminnan kasvaessa esimerkiksi kymmenkertaiseksi? Kuinka paljon aikaa organisaatiolta menee uuden CRM-järjestelmän omaksuntaan? Tämä on myös erittäin relevantti kysymys yrityksissä, joissa käyttäjiä on useampia. Pohjatyöt kannattaa tehdä huolella ja aloittaa selvitystyö henkilökunnan kokemuksista erilaisista CRM-järjestelmistä.

Toivottavasti artikkeli oli hyödyllinen. Tutkimme ja tutustumme jatkuvasti uusiin CRM-järjestelmiin, kuten myös markkinoinnin automaatiota tarjoaviin järjestelmiin. Pitkospuu Productions on itäsuomalainen HubSpot partneri ja työskentelemme kasvuhalukkaiden yritysten kanssa ja pyrimme osaltamme mahdollistamaan heidän menestyksen.

HALUATKO KESKUSTELLA KANSSANI SIITÄ, MIKÄ ON HUBSPOT CRM JA MITEN SE VOISI AUTTAA SINUA LIIKETOIMINNASSA? VARAA AIKA KALENTERISTANI!

Piditkö lukemastasi? Jatka lukemista. 👇

Markkinoinnin automaatiojärjestelmä – 5 konkreettista hyötyä

Markkinoinnin automaatiojärjestelmä tuo mukanaan lukuisia konkreettisia työkaluja ja hyötyjä yritysten myynnin, markkinoinnin sekä asiakaspalvelun kehittämiseen. Tehokas markkinoinnin automaatiojärjestelmän käyttö luo monessa tapauksessa selkeän kilpailuedun. Markkinoinnin automaatiosta on saatavilla paljon tietoa eri lähteistä, mutta mitä ovat...

Mitä on inbound-markkinointi?

Inbound-markkinointi on tapa toteuttaa markkinointia asiakaslähtöisesti, auttamalla. Asiakkaan ostaminen on muuttunut huomattavasti, sillä 2020-luvulla ostajilla on valta kerätä tietoa verkosta ennen ostopäätöstä. Liiketoiminnan kasvu syntyy kuitenkin markkinoinnista, joten asiakkaan kokemukset ovat muodostuneet entistä tärkeämmäksi osaksi...

Markkinoinnin automaatio – Kuinka se kasvattaa yrityksesi tulosta?

Markkinoinnin automaatiojärjestelmän tarkoituksena on automatisoida myynnin, markkinoinnin sekä asiakaspalvelun toistuvia prosesseja. Mihin kaikkeen markkinoinnin automaatio sitten taipuu, ja kuinka se helpottaa elämääsi? Korvaako markkinoinnin automaatio ihmisen työn? Markkinoinnin automaatiolla on mahdollista nopeuttaa ja tehostaa toistuvia...

Tuskallinen videoeditointi – Näin helpotat videoeditointia

Tuskallinen videoeditointi – Näin helpotat videoeditointia

Videoeditointi tarkoittaa videoiden leikkaamista haluttuun muotoon eli yksittäisten otosten järjestämistä esityskelpoiseksi. Perinteinen leikkaus eli lineaarinen leikkaus tarkoittaa kuvien leikkaamista haluttuun muotoon siten, että ne kopioidaan nauhalta toiselle. Nykyaikainen editointi eli epälineaarinen leikkaus on kuitenkin kokonaan...

Yritysvideo – näihin kaikkiin videotuotanto sopii!

Yritysvideo – näihin kaikkiin videotuotanto sopii!

Kun sinulla on lopulta hallussasi valmis yritysvideo, on tärkeää, että se ei jää vain yhden kerran julkaisuksi yksittäisessä kanavassa. Digitaalisen markkinoinnin jalkautuskeinot ovat nykyään laajat ja monille ei tule edes mieleen ajatella kaikkia mahdollisuuksia. Tässä artikkelissa listaamme kaikki oleellisemmat ja mielenkiintoisimmat tavat,...

Kuinka suunnittelen merkityksellisen videotuotannon?

Kuinka suunnittelen merkityksellisen videotuotannon?

Videot osana markkinointisuunnitelmaa Videot ovat samanlainen osa markkinointisuunnitelman jalkautusta kuin esimerkiksi sosiaalisen median julkaisut, blogiartikkelit tai lehtimainokset. Videon tuottaminen lähtee aina tarpeesta kertoa jotain. Kyseessä voi olla opasvideo, referenssivideo tai yritysvideo. Kaikille on kuitenkin erilaiset...