CTA – markkinointisi näppärä apuri

CTA

CTA – markkinointisi näppärä apuri

Tässä artikkelissa kerromme, sekä näytämme opastavan videon avulla, sinulle mikä on CTA, mihin sitä käytetään ja kuinka luot sellaisen HubSpotin CTA-työkaluilla.

Call-To-Action eli CTA tarkoittaa toimintakehoitetta, jonka tarkoituksena on ohjata käyttäjää tekemään tietty toiminto.

Monissa tapauksissa CTA on verkkosivuilla, ohjelmassa, sähköpostissa tai verkkokaupassa oleva hyperlinkki tai painike, jossa kannustetaan käyttäjää tekemään jotakin. CTA voi olla myös klikattava kuva tai video. Toiminta voi olla esimerkiksi uutiskirjeen tilaaminen, verkko-oppaan lataaminen tai tiettyyn tapahtumaan osallistuminen.

CTA on yksi markkinoinnin tärkeimmistä osista, sekä verkkosivun suunnittelusta. CTA on myös merkittävässä osassa verkkosivujen konversio-optimoinnissa (CRO). Konversiolla tarkoitetaan sitä, kuinka moni sivustolla vierailevista käyttäjistä tekee sivuston luojan tekemän halutun toimenpiteen; rekisteröityy sivustolle, tekee oston verkkokaupasta, tilaa uutiskirjeen tai varaa tapaamisen.

CTA:n visuaalisen ilmeen ja kirjoitusasun valinta on tärkeää huomioida siinä millaista konversiota halutaan. Tekstin kirjoitustyyli, huomiota herättävä painike ja selkeä viesti siitä, mitä klikkaamalla tapahtuu ovat ensiarvoisen suuressa roolissa CTA:ta luodessa. On myös huomioitava, että minne sijoitat CTA:n, jotta mahdollisimman moni vierailijoista näkisi sen. Mieti esimerkiksi mikä on suosituin osio verkkosivuillasi tai missä kohtaa sähköpostia CTA tulee varmasti lukijalle esille.

Tässä esimerkki:

New call-to-action

Alla oleva video näyttää sinulle kuinka nopeasti ja helposti luot erilaisia toimintakehotteita HubSpotin omalla CTA-työkalulla.

Parhaan tuloksen saavutat vain kokeilemalla ja vertailemalla. Onko räiskyvä ja suuria lupaava nappi se mitä asiakkaasi varmasti klikkaavat, vai toimisiko hillitty hyperlinkillä maustettu teksti paremmin?  

Jos haluat kuulla lisää toimintokehotteiden hyödyistä ja käytöstä varaa alla olevasta kalenterista aika meidän Juhalle. Hän keskustelee asiasta mielellään kanssasi.

Jatka lukemista…

Referenssit osana myyntiä – Todiste tuloksista

Referenssillä tarkoitetaan yleisesti asiakastyötä, joka on jo tehty onnistuneesti ja tämä tieto on julkista. Monesti referensseistä puhutaan myös asiakastarinoina ja niitähän ne juuri ovat....

Mikä on brändi ja miksi sen pitäisi kiinnostaa?

Paras määrite brändille on aina ollut mielestämme se, mitä ihmiset puhuvat sinusta tai yrityksestäsi silloin kun et ole paikalla. Puhutaan siis mielikuvien ja kokemuksien yhdistymisestä pääsi...

Opiskelu HubSpot Academyssa

HubSpot Academyssa voi opiskella kuka vain! Mikäli et omista HubSpot-tiliä yrityksen kautta, voit kirjautua yksityishenkilönä ja opetella sekä suorittaa HubSpotin sertifikaatteja....