CTA – markkinointisi näppärä apuri

CTA – markkinointisi näppärä apuri

Tässä artikkelissa kerromme, sekä näytämme opastavan videon avulla, sinulle mikä on CTA, mihin sitä käytetään ja kuinka luot sellaisen Hubspotin CTA-työkaluilla.

Call-To-Action eli CTA tarkoittaa toimintakehoitetta, jonka tarkoituksena on ohjata käyttäjää tekemään tietty toiminto.

Monissa tapauksissa CTA on verkkosivuilla, ohjelmassa, sähköpostissa tai verkkokaupassa oleva hyperlinkki tai painike, jossa kannustetaan käyttäjää tekemään jotakin. CTA voi olla myös klikattava kuva tai video. Toiminta voi olla esimerkiksi uutiskirjeen tilaaminen, verkko-oppaan lataaminen tai tiettyyn tapahtumaan osallistuminen.

CTA on yksi markkinoinnin tärkeimmistä osista, sekä verkkosivun suunnittelusta. CTA on myös merkittävässä osassa verkkosivujen konversio-optimoinnissa (CRO). Konversiolla tarkoitetaan sitä, kuinka moni sivustolla vierailevista käyttäjistä tekee sivuston luojan tekemän halutun toimenpiteen; rekisteröityy sivustolle, tekee oston verkkokaupasta, tilaa uutiskirjeen tai varaa tapaamisen.

CTA:n visuaalisen ilmeen ja kirjoitusasun valinta on tärkeää huomioida siinä millaista konversiota halutaan. Tekstin kirjoitustyyli, huomiota herättävä painike ja selkeä viesti siitä, mitä klikkaamalla tapahtuu ovat ensiarvoisen suuressa roolissa CTA:ta luodessa. On myös huomioitava, että minne sijoitat CTA:n, jotta mahdollisimman moni vierailijoista näkisi sen. Mieti esimerkiksi mikä on suosituin osio verkkosivuillasi tai missä kohtaa sähköpostia CTA tulee varmasti lukijalle esille.

Alla oleva video näyttää sinulle kuinka nopeasti ja helposti luot erilaisia toimintakehotteita Hubspotin omalla CTA-työkalulla.

Parhaan tuloksen saavutat vain kokeilemalla ja vertailemalla. Onko räiskyvä ja suuria lupaava nappi se mitä asiakkaasi varmasti klikkaavat, vai toimisiko hillitty hyperlinkillä maustettu teksti paremmin?  

Jos haluat kuulla lisää toimintokehotteiden hyödyistä ja käytöstä varaa alla olevasta kalenterista aika meidän Juhalle. Hän keskustelee asiasta mielellään kanssasi.

Piditkö lukemastasi? Jatka lukemista. 👇

Millaista on tulla harjoittelijaksi markkinointitoimistoon?

Myöhässä ekasta aamupalaverista ensimmäisenä päivänä. Se tais olla sitten siinä. Enhän mä ikinä myöhästy. MILLAISET ENNAKKOLUULOT JA MITEN PÄÄDYIN HARJOITTELIJAKSI NIMENOMAAN MARKKINOINTITOIMISTOON? Miksi halusin markkinointitoimistoon ja erityisesti Pitkospuulle harjoittelijaksi? Syy oli sellaisen ammattitaidon kehittäminen, joka ei ole helppoa...

Mikä on brändi ja miksi sen pitäisi kiinnostaa?

Paras määrite brändille on aina ollut mielestämme se, mitä ihmiset puhuvat sinusta tai yrityksestäsi silloin kun et ole paikalla. Puhutaan siis mielikuvien ja kokemuksien yhdistymisestä pääsi sisällä. Puhutaan siis maineesta. Brändiin kiteytyy kaikki se, mitä yritys tai henkilö on koskaan tehnyt ja joka näkyy ulospäin. Tässä korostuu koko...

Opiskelu HubSpot Academyssa

HubSpot Academyssa voi opiskella kuka vain! Mikäli et omista HubSpot-tiliä yrityksen kautta, voit kirjautua yksityishenkilönä ja opetella sekä suorittaa HubSpotin sertifikaatteja. https://youtu.be/Hww7WEr6dm4 HubSpot Academy on kansainvälinen inbound-markkinoinnin oppimisympäristö, joka palvelee niin HubSpot markkinoinninautomaation käyttäjiä,...

Sähköpostimarkkinoinnin rakentaminen HubSpotin avulla

Sähköpostimarkkinoinnin rakentaminen HubSpotin avulla. HubSpotin mukaan maailmassa on yli 4 miljardia sähköpostia ja 93 % ihmisistä tarkistaa sähköpostinsa päivittäin. Sähköpostimarkkinoinnista ylivertaisen tekee personoinnin lukuiset mahdollisuudet sekä korkea tuottoprosentti (ROI = Return of invest). Sähköpostin kuolemisesta on puhuttu jo...

Markkinoinnin automaatiojärjestelmä – 5 konkreettista hyötyä

Markkinoinnin automaatiojärjestelmä tuo mukanaan lukuisia konkreettisia työkaluja ja hyötyjä yritysten myynnin, markkinoinnin sekä asiakaspalvelun kehittämiseen. Tehokas markkinoinnin automaatiojärjestelmän käyttö luo monessa tapauksessa selkeän kilpailuedun. Markkinoinnin automaatiosta on saatavilla paljon tietoa eri lähteistä, mutta mitä ovat...

Mitä on inbound-markkinointi?

Inbound-markkinointi on tapa toteuttaa markkinointia asiakaslähtöisesti, auttamalla. Inbound-menetelmä tukee markkinoinnin lisäksi myös myyntiä sekä asiakaspalvelua. Asiakkaan ostaminen on muuttunut huomattavasti, sillä 2020-luvulla ostajilla on valta kerätä tietoa verkosta ennen ostopäätöstä. Liiketoiminnan kasvu syntyy kuitenkin...

Verkkokauppasi terveydentila?