Kasvuyrityksen kasvun vauhdittajana, case: Dagsmark Petfood

Mistä kaikki sai alkunsa?

Kotimaista koirankuivaruokaa valmistava Dagsmark Petfood on perustettu vuonna 2016. Vuonna 2017 yritys toi markkinoille ensimmäisen tuotteensa ja tänä päivänä tuoteperhe kattaa seitsemän kuivaruokatuotetta ja peräti kuusi puruluutuotetta, jotka löytyvät päivittäistavarakauppojen hyllyiltä sekä uutena myös yrityksen omasta koiranruokakaupasta, jonka kehittämisessä ja markkinoinnissa Pitkospuu on ollut alusta asti kumppanina. ”Sovimme Pitkospuun kanssa heti alkuun napakan lanseerauskampanjan verkkokaupan ympärille ja hyvin sujuneen kamppiksen jälkeen teimme sopimuksen jatkuvasta, komissiopohjaisesta verkkokaupan buustauksesta”, kertoo Dagsmark Petfoodin Brand Manager Jessi Landen. ”Yhteistyö toisen nälkäisen kasvuyrityksen kanssa on ollut meille toimivaa ja tottahan se kasvattaa omaakin motivaatiota, kun tehdystä työstä ja kasvusta napsahtaa siivu myös itselle komission muodossa”, tiivistää Pitkospuun Matti Ruuska, jonka käsialaa verkkokaupan mainonta ja mainosten hallinta pitkälti on.

“On mahtavaa, kun on täyden palvelun kumppani, jolta saa kilpailukykyisen tarjouksen melkeinpä projektiin kuin projektiin.”

Pitkospuu tarjoaa Dagsmarkille palvelujaan melko laajasti. Jatkuvana on sosiaalisen median hallinta sekä raportointi ja verkkokaupan mainonta, mainosten hallinta sekä hakukoneoptimointi. Lisäksi projektiluontoisesti on tehty yhteistyössä mm. yrityksen brändivideo (alla) sekä lukuisia kuvauksia. Uusimpana Pitkospuu toimitti Dagsmarkille tuotekuvat uudistuneista pakkauksista. ”On mahtavaa, kun on täyden palvelun kumppani, jolta saa kilpailukykyisen tarjouksen melkeinpä projektiin kuin projektiin. Lisäksi kundeilla on kyky sanoa, jos he eivät ole paras kumppani johonkin asiaan ja silloin osaaminen etsitään yhdessä tuumin muualta”, kiteyttää Jessi Landen. Dagsmarkin asiakkuus on Pitkospuulle tärkeä, etenkin kun tarkastellaan koko asiakkuuden arvoa. ”Kyllähän pitkissä ja laajoissa kumppanuuksissa toisinaan käy niin, että laskennallinen tuntihinta painuu melkoisen alas ja tulee hikoiltua kampanjoiden kanssa oikein kunnolla, jolloin juuri sillä hetkellä viivan alle saattaa jäädä hiukan vähemmän, mutta toisaalta kun laitetaan asiakkuuden luvut pitkälle ajalle niin työn hedelmän näkee hyvin”, Matti kertaa.

Yhteistyö lukuina – Vuoden tavoitteista 70% täyteen kolmessa kuukaudessa!

Yhteistyö on ollut paitsi mutkatonta, myös tehokasta. Kun tarkastellaan lukuja, voidaan todeta, että kasvu on ollut ilmeistä. Dagsmarkin kotisivujen verkkoliikenne on kasvanut yhteistyön alkamisesta noin 6000 verkkovierailusta kuukaudessa keskimäärin 14 000 vierailuun, joka tarkoittaa noin +133% pysyvää kasvua.

Heti kumppanuuden aluksi sosiaalinen media ja sen kasvattaminen nostettiin isoon rooliin. Hommaa lähdettiin työstämään yhdessä vuorovaikutteisesti ja kanavia analysoitiin melko laajasti. Pitkäjänteinen työ on kantanut hedelmää ja kaikki sosiaalisen median kanavat ovat saavuttaneet tavoiteltua kasvua. Sosiaalinen media muodostaa nyt noin 40% verkkoliikenteestä aiemman noin 11% sijaan. Tämä on ensiarvoisen tärkeää etenkin nyt, kun yrityksellä on myös oma verkkokauppa ja suoramyyntiä kuluttajille. Puhtaasti yleisön koko, joka ei ole ollut sosiaalisen median kasvattamisen avainmittari, on kasvanut Facebookissa +40% ja Instagramissa huikeat +178%! Ihmisiä tavoitetaan Facebookissa 169t sijaan noin 530t kuukausittain, joka on noin +213% kasvu. ”Meille on ollut ensiarvoisen tärkeää kasvattaa yleisön kokoa tunnettuuden lisäämiseksi. Suomessa on yli 700 000 koiraa ja lemmikki löytyy keskimäärin joka toisesta taloudesta, jolloin tavoitetun yleisön koko on meille keskeistä”, tiivistää Jessi Landen seurattavia lukuja. ”Olennaista ei ole vain yleisön koko vaan myös sen laatu ja sisällön kiinnostavuus yleisölle. Tässä olemme onnistuneet hyvin”, Matti Ruuska kertoo ja viittaa lukuihin. Facebookin sitoutumisasetta ollaan onnistuttu nostamaan 5,15 prosentista huimaan 10,97% prosenttiin! Instagramissa kasvu on ollut maltillisempaa, mutta ehdottomasti oikeasuuntaista. Sitoutumisaste on kasvanut 3,6 prosentista 4,5 prosenttiin.

  • Verkkoliikenne pysyvästi: +133% (6000 vierailusta 14 000:een)
  • Someyleisöjen kasvu: +40 – +178%
  • Tavoitetut ihmiset kuukausittain: +213%
  • Sitoutumisen muutos Facebookissa: 5,15%:sta 10,97%:iin ja Instagramissa 3,6%:sta 4,5%:iin.

Paitsi että numeraaliset tulokset ovat kasvaneet mahtavasti, tämä kaikki ollaan onnistuttu tekemään kustannustehokkaasti ja kohtuullisin investoinnein. ”Meidän käyttämämme rahamäärä niin sosiaalisen median markkinointibudjetteihin, kun tähän yhteistyöhön on suhteessa huomattavasti paljon pienempi kuin aiemmin. Tilanne on ideaali, sillä saavutamme parempia tuloksia pienemmällä rahamäärällä. Tähän on helppo olla tyytyväinen”, summa Jessi Landen. Digimarkkinoinnin ostohinta, klikkihinta, on pudonnut -28% ja yleisö tavoitetaan mainonnalla -66% edullisemmin. ”Kun parhaan yksittäisen kampanjan ROAS on ollut 4866% niin kyllähän se hiukan pistää suupieliä ylöspäin. Kehitys loppuu kuitenkin tyytyväisyyteen ja seuraava tavoite on toki ylittää tämä luku tulevaisuudessa”, asiakkuudesta vastaava Matti Ruuska hehkuttaa. ”Meidän verkkokauppamme on myynyt ensimmäisen 3 kuukauden aikana 70% vuoden tavoitteesta, joka on suurelta osin Pitkospuun onnistuneen markkinoinnin ansiota. Toki, tavoitteet on nyt päivitetty ja käännämme varmasti lisää kierroksia tavoitteisiin, mutta mikäs tässä on tavoitellessa kun kumppani on kohdillaan”, myhäilee Jessi.

  • Mainonnan klikkihinnat 28% edullisemmat.
  • Tavoitettavuuden kustannukset 66% paremmat.
  • Parhaan yksittäisen mainoskampanjan tuotto 486 kertainen.
  • Vuoden tavoitteista 70% täyteen kolmessa kuukaudessa.

HALUATKO KESKUSTELLA KANSSANI SIITÄ, MITEN VOISIMME OLLA MUKANA SINUN YRITYKSESI KASVUTARINASSA? VARAA AIKA KALENTERISTANI!

Piditkö lukemastasi? Jatka lukemista. 👇

Mikä on CRM-järjestelmä ja mitä hyötyä siitä on?

Mikä on CRM-järjestelmä ja mitä hyötyä siitä on?

Kun vastaan tulee sana CRM-järjestelmä, puhutaan yleisesti asiakkuudenhallintajärjestelmästä (Customer, Relationship and Management). CRM-järjestelmän tehtävä kaikessa yksinkertaisuudessaan on koota yhteen paikkaan kaikki asiakkaiden tiedot ja sellainen informaatio, joka on välttämätöntä asiakassuhteissa ja vuorovaikutuksessa. CRM-järjestelmä...

CRM-järjestelmät Suomessa – Vertailussa 4 parasta

CRM-järjestelmät Suomessa – Vertailussa 4 parasta

CRM-järjestelmät eli asiakkuudenhallintajärjestelmät auttavat yrityksiä asiakashallinnan, myynnin ja liiketoiminnan kehityksen osa-alueilla. Hyvä CRM-järjestelmä on skaalautuva, helppokäyttöinen, dataa keräävä sovellus, jonka avulla päästään seuraamaan ja kehittämään myynnin toimintoja sekä asiakkuuksia. CRM-järjestelmiä on saatavilla useita...

Mikä on HubSpot ja miten se tuo sinulle menestystä?

Mikä on HubSpot ja miten se tuo sinulle menestystä?

HubSpot on markkinoinnin automaatiojärjestelmä, joka yhdistää myynnin, markkinoinnin, asiakaspalvelun ja asiakasrekisterin yhdeksi kokonaisuudeksi ja näin ollen mahdollistaa toimintojen seuraamisen, analysoinnin sekä kehittämisen. HubSpotin toiminnot perustuvat inbound-markkinoinnin toimenpiteisiin, joilla houkutellaan sivulle vierailijoita,...

Mikä mainostoimisto Joensuusta sopii sinulle? – Listasimme parhaat!

Mikä mainostoimisto Joensuusta sopii sinulle? – Listasimme parhaat!

Joensuun mainostoimistot - listasimme 8 parasta.   Joensuusta ponnistaa monta erilaista, omilla vahvuuksillaan olevaa mainostoimistoa. Osa palvelee asiakkaita paikallisesti ja osa valtakunnallisesti. Löytyypä muutamalta toimistolta myös kansainvälistä brändiosaamista. Ajatellen koko Suomen markkinointikenttää, asiat ovat täällä Itä-Suomessa...

Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää verkkokaupan markkinoinnista

Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää verkkokaupan markkinoinnista

Suunnitellessasi verkkokaupan markkinointia kanavien, menetelmien sekä strategian osalta tulee sinun vastata tähän kysymykseen: Mitä on verkkokaupan markkinointi? Tämä artikkeli selittää kattavasti keskeiset asiat verkkokaupan markkinoinnista ja vastaa kysymykseen, mitä on verkkokaupan markkinointi? Mitä on verkkokaupan markkinointi? Kaikessa...