Näin menestyt verkkokaupan markkinoinnissa

Muuta vierailijat kaupaksi.

Yli 95% verkkokaupassa vierailijoista ei tee ostoa ensimmäisellä vierailulla. Kysymys onkin, kuinka valmistelet asiakkaitasi ostamaan?

Personoi markkinointisi.

Käytä asiakkaasi osto- ja verkkokäyttäytymisen tietoa hyödyksi luodaksesi personoituja markkinointikampanjoita, sähköpostimarkkinointia, verkkosivuja ja hyödynnä hylättyjen ostoskorien tietoa ja muuta.

Seuraa ja hae arvoa.

Näe yhdestä näkymästä koko verkkokaupan ostopolku kanavakohtaisesta ensimmäisestä klikkauksesta viimeisimpään ostoon. Ymmärrä eri kanavien tuomaa tuottoa ja tehokkuutta.

Yhdistä verkkokaupan markkinointi, myynti ja asiakaspalvelu.

Tuota asiakkaillesi merkityksellisiä kokemuksia markkinoinnin, verkkokaupassa asioidessa sekä asiakaspalvelun kanssa. 

Mitä on verkkokaupan markkinointi?

Kaikessa yksinkertaisuudessaan verkkokaupan markkinointi on sarja erilaisia toimintoja, joiden avulla tuodaan esille tarjottua tuotetta, brändiä tai ideologiaa potentiaalisille asiakkaille. Potentiaalisella asiakkaalla tarkoitetaan asiasta tai tuotteesta potentiaalisesti kiinnostuneita henkilöitä.

Usein verkkokaupan markkinointi mielletään sisältömarkkinoinniksi, jota terminä käytetään kuvaamaan tiedon tai sisällön jakelua näkyville eri markkinointikanaviin. Verkkokaupan markkinointi ei kuitenkaan ole yhtä kuin sisältömarkkinointi, vaan markkinointi kokonaisuudessa muodostuu useista ei markkinoinnin, myynnin sekä asiakaspalvelun osa-alueista, joissa asiakas on toiminnan keskiössä.

Verkkokauppojen mahdollisuudet ovat käytännössä rajattomat ja toiminta eroaa perinteisestä kivijalka- tai asiakaskohtaamisesta skaalattavuuden ansiosta. Yksi asiakaskohtaaminen voi verkossa kestää yhtä kauan kuin kasvotusten, mutta asiakas asioi ihmisten sijaan palvelimien kanssa.

Erilaisia menestystarinoita verkossa tehdystä kaupasta on lukemattomia, mutta edes teknisesti erinomainen verkkokauppa ei menesty ilman hyvin suunniteltua ja toimivaa markkinointia.

Miten verkkokauppa tyypillisesti tekee markkinointia?

Verkkokaupan markkinoinnissa, kuten markkinoinnissa yleensäkin kanavavalinnat merkitsevät suuresti. Internetissä tapahtuva markkinointi oikein tehtynä mahdollistaa liikenteen lähteiden seuraamisen, joka puolestaan antaa tietoa päätöksentekoon. Tämän informaation pohjalta tiedetään esimerkiksi mitkä kanavat sopivat parhaiten liikenteen luomiseen, uudelleenmarkkinointiin tai ostojen tuottamiseen.

Miten toteutamme verkkokaupan markkinointia?

Verkkokaupan markkinoinnin voi jakaa karkeasti kahteen eri osa-alueeseen:

  • Sivuston sisäiset toimet, joilla tarkoitetaan konversion parantamista kaupassa sekä ostamisen helppoutta. Eli kaikki ne toimet, jotka tekevät verkkokaupasta sellaisen, että ihmiset sinne päästyään tekevät oston.
  • Sivuston ulkoisilla toimilla tarkoitetaan kaikkia niitä toimintoja, joilla ihminen saadaan tulemaan verkkokauppaan kuten mainonta, uutiskirjeet, sosiaalinen media sekä suositukset.

Verkkokaupan markkinointi Pitkospuun kanssa?

Seuraamme toimintoja

Seuraamme jokaista toimintoa.

Merkityksellistä tiedon keräämistä ja tulkintaa. Yleisestä liikenteestä segmentoituun asiakasryhmäkohtaiseen käyttäytymiseen sekä yksittäisen käyttäjän toimintoihin.

Teemme kampanjoita, jotka ovat dataohjattuja.

Asiakkaiden valmistelu ostamaan vaatii useita eri kosketuspisteitä, joten tärkein tehtävämme markkinoijana on luoda näitä.

Nurturointikampanja
Yhdistämme eri kanavat

Hyödynnämme eri kanavia ja teknologioita.

Yhdistämme parhaat työkalut toisiinsa käyttäen yhtä alustaa, jolloin päästään yhdistettyyn tiedon hallintaan. Epämääräiset raportit ovat menneen talven lumia!

Emme tuputa mitään, vaan autamme oppimaan.

Asiakkaamme ovat tyytyväisiä, NPS tulos on +61.

Olemme luotettava partneri, todistetusti.

Teemme töitä samaan maaliin, vaadimme menestystä.

Millaisia tuloksia saamme aikaan?

Sporttirakki verkkosivusto

Case: Sporttirakki

  • Asiakaspalveluun käytetty työaika väheni 80% heti yhteistyön alettua.
  • Asiakkaiden tietojen käsittely täyttää GDPR-vaatimukset.
  • Verkkokaupan konversio nousi 44%.

Case: Rieker-Shop

  • Ensimmäisen yhteistyökuukauden aikana myynnin kasvu +24% samalla mainosbudjetilla.
  • Liikennettä lisättiin +17% ostomäärien pysyessä samana.
Rieker Shop verkkokauppa
Lukiolaiskannettava verkkokauppa

Case: Lukiolaiskannettava.fi

  • Kampanjoiden mainonnan tuotto yli 30 kertainen!
  • Ostaneiden asiakkaiden osuuttaa nostettiin +400%.

Näistä saattaisi olla sinulle apua!

Opas liidien hankintaan

Tuhti opas liidien hankintaan sinulle, joka tuskailet miten myydä ja markkinoida verkossa. Oppaan ladattuasi opit mikä on liidi, miten verkossa kerätään potentiaalisia asiakkaita ja missä sekä millä tekniikalla voit muuttaa nämä myynniksi.

  • 16 sivuinen opas
  • Liidien määrittely
  • Lisäarvoa tuottavat sisällöt
  • Erilaiset liidimagneetit
  • Konversiopisteet
Markkinointisuunnitelma pohja

Missä ja miten minun pitäisi markkinoida ja miksi? Nämä ovat yleisimmät kysymykset, joita kuulee aloittelevan yrittäjän tai kasvuyrityksen päättäjien suusta.

Suunnitelmallisuus on menestyvän liiketoiminnan ydin ja markkinoinnin suunnittelu ei tee tässä poikkeusta. 

Lataa Pitkospuun markkinointisuunnitelmapohja ja sovella sitä arjessasi, pohjan avulla voit suunnitella markkinointisi vuodeksi eteenpäin. 

Markkinointisuunnitelma helpottaa sinua keskittämään voimavarasi oikeisiin toimenpiteisiin, ja auttaa näin yritystäsi kasvamaan.

Verkkokaupan markkinointiopas

Teimme sinulle ilmaisen 79-sivuisen verkkokaupan markkinoinnin oppaan, josta löydät kattavan valikoiman keinoja ratkaisemaan haasteesi mm. hakukoneoptimoinnin, mainonnan sekä asiakkuudenhallinnan näkökulmista. 

Verkkokaupan markkinointi ei ole helppo tai yksinkertainen tehtävä, mutta tämän tuhdin oppaan avulla pääset varmasti alkuun. 

Palvelut verkkokaupoille

Digitaalinen markkinointi

Google-mainonta
Facebook-mainonta
Instagram-mainonta
YouTube-mainonta
LinkedIn-mainonta
Konversioseurannat
A/B-testaukset

Markkinoinnin automaatio 🤖

HubSpot-automaatio
Sähköpostimarkkinointi
SMS-markkinointi
Landing paget
Segmentointi ja yleisön hallinta
Nurturointi
Leadien keräys
Integraatioiden asennus ja ylläpito

Markkinointikumppanuus 🙋‍♂️

Markkinointistrategia
Inbound-markkinointi
Konversiopolut
Asiakkuudenhallinta
Tuloksellinen markkinointi
Jatkuva seuranta ja kehitys
 Sisällöntuotanto
Markkinointibuffet

Istahda leirinuotiolle kanssani 15 minuutiksi!

  • 15 minuutin tapaaminen ei sido sinua mihinkään.
  • Saat vähintään ideoita ja apua tavoitteidesi saavuttamiseen.
  • Emme myy myymisen ilosta. Mikäli emme ole oikea kumppani sinulle, osaamme suositella myös muita alan toimijoita.