Vuosi paketissa

Ajattelin tavata vuoden 2018 päättyneeksi blogikirjoituksen muotoon, mikä meni pieleen ja missä onnistuttiin. Aloitimme tekemään Pitkospuu Productionia vasta heinä-elokuussa ja toiminta on ollut pääasiassa suunnitelmien tasolla. Joitain yksittäisiä projekteja, kuten #karhuolutta on päästy toteuttamaan.

Teimme kuvausmatkoja yhteensä kymmenkunta kappaletta ja kilometrejä autonrenkaiden päällä kertyi hieman yli 20 000. Välillä asuntovaunukin perässä. Kuvauskohteina tänä vuonna olivat Norja (Finnmarkista aina Osloon asti, erilaisia matkoja) yhteensä kuusi kertaa, Islannin etelärannikko yhden kerran sekä Suomessa Lappi & rakas Itä-Suomi.

Tehtiin yhteistyötä useiden eri firmojen ja vaikuttajien kanssa. Löydettiin huomattava määrä uusia kontakteja sosiaalisen median kautta, joita osaa käytiin tapaamassa myös paikan päällä kuvausmatkojen yhteydessä – Te olette hienoja tyyppejä, joilla on hieno pöhinä päällä!

Tuotteistettiin meidän palvelut kolmeen kategoriaan; Valokuvaus, videokuvaus ja sisällöntuotanto. Tämä ei ole toiminut hyvin, sillä projektien sisällöt vaihtelevat niin suuresti, ettei kertaakaan olla osuttu vain yhdelle tai usealle kategorialle. Lisäksi meidän verkkosivuissa on vielä reilusti kehitettävää – kilpailuedut, yhteistyökumppanit, blogin päivittäminen, jne. Hyvään suuntaan ollaan menossa!

Ollaan lisäksi rakennettu kesän aikana verkkokursseja mm. mainonnan kohdentamiseen, joita ei olla päästy vielä kokeilemaan. Tarkoituksena oli ajaa verkkokurssit ulos kevään 2019 aikana. Otetaan mielellään ideoita ja kehitysehdotuksia vastaan näitä varten sekä palautetta sitten, kun ne saadaan ulos.

Pieni hetki rauhaa ja sitten kohti vuoden 2019 haasteita! Menestyksekästä uutta vuotta!

– Matti Ruuska

Piditkö lukemastasi? Jatka lukemista. 👇

Digitaalinen asiakaspolku

Digitaalinen asiakaspolku

Mikä on digitaalinen asiakaspolku Digitaalinen asiakaspolku tarkoittaa ostajan tapaa olla vaikutuksessa yrityksen kanssa. Kyllä luit oikein, ostajan tapaa. Yrityksen tapa määritellä ja lokeroida ostajan toiminta on tullut päätökseen ja asiakkaat toimivatkin 2020-luvulla juuri siinä kanavassa, missä haluavat. Menestyäkseen modernissa...

Mikä on markkinoinnin vuosikello?

Mikä on markkinoinnin vuosikello?

Markkinoinnin vuosikello jalkauttaa markkinointisuunnitelman toimenpiteet Markkinoinnin vuosikellolla tarkoitetaan yleisesti markkinointisuunnitelman jalkautusta tietylle aikajänteelle. Yleisesti on suositeltavaa luoda seuraavalle vuodelle markkinoinnin ja viestinnän pääkohdat, sen jälkeen jakaa toiminta kvartaalisiin tavoitteisiin ja sitä mukaa...

Brändin tunnettuuden mittaaminen

Brändin tunnettuuden mittaaminen

Brändin tunnettuuden mittaaminen Mitä on tunnettuus? Tunnettuus tarkoittaa kaikessa yksinkertaisuudessaan sitä, kuinka hyvin brändisi/yrityksesi/tuotteesi tunnetaan sen kohderyhmässä. Se kertoo nimen muistamisesta ja tietoisuudesta, missä tuote- tai palvelukategoriassa brändi toimii. Mihin tarpeeseen tunnettuuden mittaaminen tuo ratkaisun?...

Mikä mainostoimisto Joensuusta sopii sinulle? – Listasimme parhaat!

Mikä mainostoimisto Joensuusta sopii sinulle? – Listasimme parhaat!

Joensuun mainostoimistot - listasimme 8 parasta.   Joensuusta ponnistaa monta erilaista, omilla vahvuuksillaan olevaa mainostoimistoa. Osa palvelee asiakkaita paikallisesti ja osa valtakunnallisesti. Löytyypä muutamalta toimistolta myös kansainvälistä brändiosaamista. Ajatellen koko Suomen markkinointikenttää, asiat ovat täällä Itä-Suomessa...

Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää verkkokaupan markkinoinnista

Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää verkkokaupan markkinoinnista

Suunnitellessasi verkkokaupan markkinointia kanavien, menetelmien sekä strategian osalta tulee sinun vastata tähän kysymykseen: Mitä on verkkokaupan markkinointi? Tämä artikkeli selittää kattavasti keskeiset asiat verkkokaupan markkinoinnista ja vastaa kysymykseen, mitä on verkkokaupan markkinointi? Mitä on verkkokaupan markkinointi? Kaikessa...