Markon kuulumisia toukokuulta

Morjesta kaikki äidin pikku pullukat!

Kesä on jo hyvässä vauhdissa ja ajattelin hiukan päivittää Pitkospuun kuulumisia, tai ainakin sitä miltä se tuntuu minun kohdallani.

Pitkospuun brändi Joensuulaisena Mainostoimistona saavuttaa kohta yhden vuoden iän, mehän aloitimme brändin luomisen puolivuotta ennen yrityksen perustamista ja näin pääsimme hyppäämään suoraan lämpimille markkinoille. Vastaanotto onkin ollut parempi mitä koskaan osasimme unelmoidakaan, jos verrataan siihen, että olisimme vasta nyt keväällä aloittaneet tunnettuuden tekemisen ja brändäyksen.

Kevään aikana on saatu kierrellä ympäri Suomea mielenkiintoisten projektien perässä ja vauhti senkuin kiihtyy. Nopealla kalenterin tutkailulla voin todeta käyväni seuraavaan parin kuukauden aikana n.20 paikkakunnalla Suomessa, Norjan mestoja unohtamatta. Mukana näillä matkoilla on ollut matkailuun erikoistunut Finland Travel Company.

Työmäärän kasvaessa kasvaa myös tarve lisäkäsille. Mainostoimistossamme on kaiken kaikkiaan, jos lasketaan alihankkijat, jo yhdeksän heppua tässä meidän porukassamme ja ensiviikolla aloittaa myös tuotannon puolelle uusi kasvo, nuori ja nälkäinen mediaopiskelija-Eppu!

Lisääntyneet käsiparit johtavat väistämättä siihen, että nykyiset tilamme Länsikadulla käyvät liian ahtaiksi ja muutto onkin tiedossa Raivaajantielle 1.8. Uudet tilat tuovat mukanaan varmasti uutta puhtia myös tekemiseen, kun saadaan meidän graafisensuunnittelumme alihankkija saman katon alle!

Kaikin puolin mielenkiintoinen kesä siis tiedossa, ala elää jatkuvasti tuoden haasteita ratkaistavaksi.

Mukavaa kesää kaikille!

-Marko

Piditkö lukemastasi? Jatka lukemista. 👇

Animaatio markkinointivälineenä

Animaatio markkinointivälineenä

Tässä blogissa avaan hiukan animaatioiden suosiota ja sitä, miten ne nostivat päätään poikkeusaikana. Animaatio on yksinkertaisesti piirrettyä, liikkuvaa kuvaa, jonka avulla pystytään luomaan ja selittämään asioita monesti yksinkertaisemmin kuin normaalilla videokuvalla. Animaatioista saadaan myös luotua visuaalisesti erittäin näyttäviä ja...

TikTok-tietoa ja tulevaisuuden mahdollisuuksia

TikTok-tietoa ja tulevaisuuden mahdollisuuksia

Blogissa pureudun tärkeimpiin tietoihin, joita sinun tulisi tietää TikTokista Nopeiten kasvava sosiaalisen median kanava TikTok jatkaa kovaa kasvuaan maailman tämän hetken toiseksi ladatuimpana alustana. Ainoastaan Facebookin omistama Whatsapp pääsi kovempiin latausmääriin vuonna 2019 850 miljoonalla latauskerralla, jolloin TikTok saavutti jopa...

Pitää uskaltaa uskaltaa

Pitää uskaltaa uskaltaa

Kuolematon lausahdus, jonka eräs porilainen ystäväni kerran minulle kertoi, on vaikuttanut elämääni enemmän kuin mikään muu yksittäinen virke. On pitänyt uskaltaa hypätä yrittäjäksi, on pitänyt uskaltaa palkata työntekijöitä, on pitänyt uskaltaa ottaa avioero, on pitänyt uskaltaa olla se ihminen, joka minä haluan olla. Markkinointi on aina...

Video osana nykyaikaista markkinointia

Video osana nykyaikaista markkinointia

Jutellaan hetki videoista ja siitä, kuinka niiden teho on kasvanut viime vuosina osana nykyaikaista markkinointikenttää. Jo kaksi kolmasosaa yrityksistä käyttää videota osana markkinointiaan, joten onkin syytä miettiä, onko sinulla varaa jäädä pois tästä kelkasta? HubSpotin tutkimus kertoo, että 45% ihmisistä katsoo tunnin tai enemmän videoita...

Kuinka valita markkinointikumppani?

Kuinka valita markkinointikumppani?

Meitä kun on tässäkin maassa satoja, kuinka löytää juuri sinunlaisesi markkinointikumppani? Lähdetään liikkeelle tärkeimmästä asiasta eli tunteesta. Tässä tapauksessa tunne luottamuksesta. Sellainen toimija, joka istuu kanssasi samalle puolelle pöytää ja näkee teidät yhtenä isona tiiminä ratkaisemassa sinun ongelmiasi. Puhutaan siis...

Markkinoinnin kesätrendit 2020

Markkinoinnin kesätrendit 2020

Mitä tapahtuu markkinoinnin maailmassa tänä kesänä? Korona tulee vaikuttamaan vahvasti vielä pitkään, ja myös markkinointi kokee osaltaan näitä vaikutuksia. Erilaiset kikkailut ja nippelinappelit markkinointikentällä alkaa olla nähty, ja nyt parhaiten menestyy keskittymällä yhä enemmän perusasioihin, eli niihin toimintoihin, jotka tuovat...